ink - כתיבה שיווקית
מה הסטודיו שלנו עושה?
איפה תמצאו אותנו?
כתיבת אתרים: כתיבה שיווקית מול כתיבת SEO

מאת: אייל מרקוס

מניסיון של מספר שנים בתחום כתיבת תוכן לאתרים ובתחום כתיבה שיווקית לאינטרנט (אך גם כתיבה שיווקית לדפוס) אני יכול להבחין (בהפרדה גסה מאוד) בין שני סוגי תוכן: כתיבה שיווקית וכתיבת SEO – כתיבה המיועדת למנועי חיפוש.

מהו ההבדל? האחד מיועד לעינים אנושיות, השני מיועד לעיניה של גוגל. מעמדו של האחד הולך ומתחזק, ואילו מעמד האחר הולך ונחלש.

כותבים באנגלית

 

כתיבת SEO - לעיניה של גוגל

כתיבת אסאיאו מיועדת למנועי החיפוש. ובינינו – כיום בשוק הישראלי נחשבת רק גוגל, שאוחזת במעל 84% משוק החיפושים (בישראל, בארה"ב מעט פחות).

כתיבת אסאיאו מטרתה לשבץ מילות מפתח במאמר, וכך לקדם את האתר בו מופיע המאמר במעלה עמודי התוצאות של גוגל.

כתיבה שכזו מאופיינת בהשקעה מינימלית של זמן, דגש קטן מאוד על סגנון ואיכות כתיבה, תגמול נמוך וכמובן – ללא כל בסיס שיווקי.

כאן אנו מגיעים לסוג השני של כתיבת תוכן לאתרים – כתיבה שיווקית. בכתיבה שיווקית מתייחסים אל המאמר לא ככלי לדירוג טוב יותר בגוגל (למרות שגם זו אחת המטרות) אלא בעיקר ככלי שיווקי ומכירתי.

 

כתיבה שיווקית לאינטרנט - אפיון שיווקי מקיף

כתיבת אתרים כוללת אפיון מקיף של קהלי היעד, הסגנון המתאים להם, החוזקות של החברה (שהזמינה את המאמר), מה הערכים, התכונות והתועלות של המוצרים והשירותים של מי שהזמין את המאמר.

מטרת הכתיבה השיווקית – להוביל אנשים לעמוד, להותיר אותם שם כמה שיותר זמן ולכנע אותם לבקש עוד מידע, או להתקשר ולבקש הצעת מחיר או פשוט לקנות.

 

כמובן שגם בכתיבה שכזו נשים דגש על שיבוץ מילות מפתח. אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר בתהליך של כתיבה שיווקית לאינטרנט הינו מחקר מילות מפתח. מחקר שכזה עושים במקביל לשלב האסטרטגיה של התוכן, איסוף חומרי הגלם והגדרת היעדים, הסגנון והמבנה של התוכן. גם לכתיבה שיווקית יש ערך מוסף גדול בהתמקדות במנועי החיפוש, אולם זו לא המטרה העיקרית שלשמה התכנסנו בעמוד.

 

מה חשוב להבין בכתיבת SEO?

  1. אילו ביטויים מדוייקים מחפשים הגולשים.
  2. איך לשלב את הביטויים הללו בטקסט בצורה מדויקת (בלי ו' החיבור או ה' הידיעה, למשל).

 

מה חשוב להבין בכתיבה שיווקית?

  1. מי קהלי היעד?
  2. כיצד לפנות אל קהלי היעד?
  3. מהן החוזקות של הלקוח?
  4. מהו בידולו מהמתחרים?
  5. מהן התועלות שמקבלים הלקוחות מהמוצרים והשירותים אותם אנו מקדמים באתר?
  6. מהי הקריאה לפעולה הרצויה בעמוד?
  7. ועוד ועוד.

 

כתיבה שיווקית, מתוקף הכנותיה, העומק שאליו היא מכוונת והניסיון שמאחורי העוסקים בה – דורשת זמן רב יותר, והשקעה כספית גדולה יותר.

 

תוכלו לקרוא עוד מאמרים פרי עטנו, או לשלוח לנו אימייל לסטודיו, ולקבל פרטים נוספים.

כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת

052.2444965
(איש הקשר - אייל)

מניסיון של מספר שנים בתחום כתיבת תוכן לאתרים ובתחום כתיבה שיווקית לאינטרנט (אך גם כתיבה שיווקית לדפוס) אני יכול להבחין (בהפרדה גסה מאוד) בין שני סוגי תוכן: כתיבה שיווקית וכתיבת SEO – כתיבה המיועדת למנועי חיפוש.
מהו ההבדל? האחד מיועד לעינים אנושיות, השני מיועד לעיניה של גוגל. מעמדו של האחד הולך ומתחזק, ואילו מעמד האחר הולך ונחלש.

כתיבת אסאיאו מיועדת למנועי החיפוש. ובינינו – כיום בשוק הישראלי נחשבת רק גוגל, שאוחזת במעל 84% משוק החיפושים (בישראל, בארה"ב מעט פחות).
כתיבת אסאיאו מטרתה לשבץ מילות מפתח במאמר, וכך לקדם את האתר בו מופיע המאמר במעלה עמודי התוצאות של גוגל.
כתיבה שכזו מאופיינת בהשקעה מינימלית של זמן, דגש קטן מאוד על סגנון ואיכות כתיבה, תגמול נמוך וכמובן – ללא כל בסיס שיווקי.
כאן אנו מגיעים לסוג השני של כתיבת תוכן לאתרים – כתיבה שיווקית. בכתיבה שיווקית מתייחסים אל המאמר לא ככלי לדירוג טוב יותר בגוגל (למרות שגם זו אחת המטרות) אלא בעיקר ככלי שיווקי ומכירתי.

כתיבה שיווקית לאינטרנט כוללת אפיון מקיף של קהלי היעד, הסגנון המתאים להם, החוזקות של החברה (שהזמינה את המאמר), מה הערכים, התכונות והתועלות של המוצרים והשירותים של מי שהזמין את המאמר.
מטרת הכתיבה השיווקית – להוביל אנשים לעמוד, להותיר אותם שם כמה שיותר זמן ולכנע אותם לבקש עוד מידע, או להתקשר ולבקש הצעת מחיר או פשוט לקנות.

כמובן שגם בכתיבה שכזו נשים דגש על שיבוץ מילות מפתח. אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר בתהליך של כתיבה שיווקית לאינטרנט הינו מחקר מילות מפתח. מחקר שכזה עושים במקביל לשלב האסטרטגיה של התוכן, איסוף חומרי הגלם והגדרת היעדים, הסגנון והמבנה של התוכן. גם לכתיבה שיווקית יש ערך מוסף גדול בהתמקדות במנועי החיפוש, אולם זו לא המטרה העיקרית שלשמה התכנסנו בעמוד.

מה חשוב להבין בכתיבת SEO?
1.    אילו ביטויים מדוייקים מחפשים הגולשים.
2.    איך לשלב את הביטויים הללו בטקסט בצורה מדויקת (בלי ו' החיבור או ה' הידיעה, למשל).

מה חשוב להבין בכתיבה שיווקית?
1.    מי קהלי היעד?
2.    כיצד לפנות אל קהלי היעד?
3.    מהן החוזקות של הלקוח?
4.    מהו בידולו מהמתחרים?
5.    מהן התועלות שמקבלים הלקוחות מהמוצרים והשירותים אותם אנו מקדמים באתר?
6.    מהי הקריאה לפעולה הרצויה בעמוד?
7.    ועוד ועוד.

כתיבה שיווקית, מתוקף הכנותיה, העומק שאליו היא מכוונת והניסיון שמאחורי העוסקים בה – דורשת זמן רב יותר, והשקעה כספית גדולה יותר.

לטיפים נוספים בנושא כתיבה שיווקית לאתרים – צרו עימנו קשר כעת.