ink - כתיבה שיווקית
מה הסטודיו שלנו עושה?
איפה תמצאו אותנו?

כתיבה שיווקית – איך מתחילים?

 

מאת: אייל מרקוס

 

כתיבה שיווקית צריכה להיות מעניינת, רלוונטית ובעיקר אפקטיבית. כתיבה שיווקית צריכה לדעת לספר את הסיפור השיווקי של הלקוח במעט מילים, וכדי לעשות את זה, ולעשות את זה טוב – ראוי (יש שיגידו חובה) לפצוח קודם כל במחקר שיווקי.

במסגרת המחקר הכותב צריך להכיר את הלקוח, את מוצריו ואת שירותיו, לפני ולפנים.

כותבים באנגלית

 

מה אנחנו הכותבים צריכים להכיר, לפני שנקליד אפילו מילה אחת?

  • מה החברה עושה.
  • מי הם מנהליה, כמה עובדים יש לה.
  • כמה זמן קיימת החברה או הארגון.
  • מהו הסיפור שמאחורי הקמתה (ותמיד יש סיפור שכזה).
  • באיזה שוק פועל הלקוח – האם המכירות מכוונות לעסקים, או שאולי הוא מכוון דווקא לצרכנים.
  • מי הם המתחרים העיקריים של הלקוח שלנו, ומיהם המתחרים המשניים.
  • מהם התכונות והערכים של המוצרים והשירותים שמציע הלקוח.
  • מהן התועלות שמציעה החברה או הארגון ללקוחותיה.
  • ועוד ועוד.

 

 לכל שאלה שיווקית - תשובה

כיצד אנו מקבלים תשובות לשאלות? מפגשים עם הלקוח, שיחות טלפוניות, שליחת בריף מפורט (מאוד), וקבלת בריף מפורט הרבה יותר (מלאכה שדורשת מעט נדנוד מדי פעם). כמובן שגם מחקר מקיף באינטרנט, ומעבר על חומרי הגלם של הלקוח הם חובה, עוד לפני שנשב לכתוב.

 

חלק מהלקוחות ידעו לענות על השאלות שבבריף ללא קושי. חלקם יזדקק ליד מכוונת בתשובה לחלק מהשאלות. כולנו יודעים מה אנחנו מוכרים, אולם הקושי הוא להבין מה הלקוח באמת מקבל. כפי שגורסת קלישאת השיווק – "לקוח לא קונה מקדחה, הוא רוכש חור בקיר".

 

כאשר אנו מציעים שירותי כתיבה שיווקית או כתיבת אתרים, הלקוח שלנו מקבל הרבה יותר ממילים. הוא מקבל יותר טראפיק לאתר, אחוזי המרה גבוהים יותר, מפגשים יותר מוצלחים עם לקוחות (במקרה של כתיבת פרופיל חברה, למשל) וחיזוק התדמית והמותג שלו.

 

כתיבה שיווקית מצוינת תדע להבליט מסרים שיווקיים מרכזיים, שיסייעו ללקוח גם למכור וגם למתג את עצמו באינטרנט ובערוצי שיווק אחרים. עבודת הבסיס גוזלת זמן רב (לעיתים אפילו יותר מהכתיבה) אולם היא מסייעת ליצור תוכן שיווקי שבאמת מסייע ללקוח.

עוד קצת על כתיבה שיווקית אפקטיבית, באתר חברת ספלאש